Producent unikalnych opatentowanych produktów kosmetyki tlenowej, który oferuje kosmetyki do pielęgnacji skóry i włosów, ekskluzywne perfumy, towary dla domu, odzież i inne. Przedstawicielstwa Faberlic są otwarte w 24 krajach z dostawą do 42 krajów.

Faberlic

Wyzwania i cele

Produkty pod marką Faberlic są przywożone z głównego centrum dystrybucyjnego do ponad 500 regionalnych magazynów i są dystrybuowane przez sieć bezpośredniej sprzedaży, składającej się z ponad pięciu tysięcy partnerów i ponad dwustu tysięcy konsultantów. Objętość wyprodukowanych i sprzedanych produktów wynosi kilka miliardów rubli miesięcznie a ilość transakcji przekracza dwadzieścia milionów. Firma zatrudnia ponad dwa i pół tysiąca pracowników.

Przed rozpoczęciem projektu główne procesy biznesowe zostały zautomatyzowane za pomocą kilku systemów informacyjnych zjednoczonych jednolitą infrastrukturą, ponieważ istniejący system informacyjny nie mógł poradzić sobie ze wszystkimi zadaniami księgowości. W wyniku "chaotycznej" i fragmentarycznej automatyzacji, procesy krytyczne – takie jak planowanie sprzedaży, planowanie produkcji i zaopatrzenia, budżetowanie, zarządzanie środkami pieniężnymi i sprawozdawczość zarządcza – stale wymagające dużej ilości pracy ręcznej, były słabo zadokumentowane, wymagały konkretnych wykonawców.

Wyzwania
erp challenges
Wdrożenie systemu informacyjnego zdolnego pięciokrotnie zwiększyć obrót firmy
Identyfikacja nieefektywnych procesów biznesowych i opracowanie wspólnych standardów wykonania procesów
Wdrożenie środków zapewniających jakość i dostępność danych
Minimalizacja kosztów posiadania infrastrukturą IT poprzez zmniejszenie wydatków na licencje oprogramowania, wsparcie użytkowników i aktualizacje oprogramowania oraz poprzez zmniejszenie ręcznego przetwarzania danych
costs reduction
stock reduction
operating costs reduction
output logo

Kluczowe cele projektu:

Wysokosprawna i potężna funkcjonalność silnika
Możliwość do zapewnienia elastycznego dostosowania podczas wdrożenia kluczowych (i specyficznych) procesów biznesowych
Ability to ensure standardization and automation of standard business processes
Możliwość udoskonalenia procesu prowadzenia rejestrów transakcji biznesowych i rachunkowości regulacyjnej w jak najkrótszym możliwym czasie

Zarządzanie firmą, razem z partnerem wdrożeniowym IT, wybrała wykorzystanie rozwiązań 1C:ERP do osiągnięcia tych celów. Ta decyzja została oparta następujących kluczowych czynnikach:

reporting acceleration
acceleration
expense reduction
cost
order execution reduction
Maksymalna zgodność z ustawodawstwem księgowym i podatkowym

Nowy system informacyjny do wsparcia wszystkich procesów

Integrator stworzył nowy korporacyjny system informacyjny na podstawie 1C:ERP, który wspiera wszystkie procesy w obiegu operacyjnym i gromadzi dane do sprawozdawczości zarządczej i regulacyjnej.

Uwzględniając specyfikę, początkowy stan automatyzacji i wymaganie wdrożenia nie zatrzymując pracy przedsiębiorstwa, zespół projektowy uzgodnił stopniowy plan wdrożenia. W wyniku, cała praca została przeprowadzona w kilku etapach:
Wyniki
erp implementation
Integracja nowego systemu zarządzania personelem i wynagrodzeniami na podstawie platformy 1C
Wdrożenie rachunkowości regulacyjnej w pełnej zgodności z wymaganiami ustawodawstwa
Stworzenie mechanizmów do wymiany danych przy pracy z innymi systemami informacyjnymi: MS Dynamics AX 2009, 1C:Accounting 7.7, back-office sales itd.
Rozwiązanie problemu zmniejszenia intensywności procesów biznesowych w okresie finansowym
Zmniejszenie przestojów magazynów
Automatyzacja procesów księgowania dla towarów i produktów wpływających do głównego centrum dystrybucyjnego
Automatyzaja działalności operacyjnej 1C:ERP (do 7000 płatności dziennie)
Automatyzacja planowania produkcji obejmująca kosmetyki tlenowe, kosmetyki dekoracyjne, perfumeria, chemikalia domowe (miesięczny asortyment produktów przekracza 6,000 pozycji, z liczbą wierszy w planie – ponad 130,000)
Wdrożenie rozwiązania również zapewniło kontrolę w następujących obszarach funkcjonalnych:
Logistyka centralnego i regionalnych centrów dystrybucyjnych (ponad 500 samochodów dostawczych, ponad 20,000,000 pozycji produktowych i towarowych, około 3,000 pozycji miesięcznie)
Zarządzanie zaopatrzeniem (do 1,000 dostaw miesięcznie od ponad 4,000 lokalnych i zagranicznych dostawców)
Planowanie produkcji zgodnie z planami katalogu sprzedaży (do 19 kampanii rocznie)
Dane referencyjne (ponad 120,000 jednostek nomenklatury i ponad 7,000 kontrahentów)
Skarbowość (do 7000 wychodzących płatności dziennie)
Mechanizmy do obliczenia wolnych sald gotówkowych i planowania krótkoterminowych depozytów)
Rachunkowość regulacyjna (do 40 transakcji eksportu i importu dziennie, do 2 milionów operacji sprzedaży dziennie)
Nowe rozwiązanie zostało sprawnie zintegrowane z innymi specjalistycznymi systemami zapewniającymi: zarządzanie sprzedażą detaliczną, zarządzanie produkcyjne, gromadzenie i analitykę wyników (BI), zarządzanie magazynami (WMS), księgowość personelu i wynagrodzenia.

Powiązane Historie Nabywców

Fakel Trading House

Opracowanie zintegrowanego systemu zarządzania do wsparcia rozwoju największego producenta odzieży specjalnej.

Spb GUP Passazhiravtotrans

Kompleksowa automatyzacja dla jednego z największych przewoźników w Rosji.
TEKSTYLIA
TRANSPORT

Masz pytanie?

Opowiedz nam o Sobie, a dobierzemy dla Ciebie najlepszą aplikację biznesową 1Ci dostosowaną do Twoich zadań.